Järjestimme syyskuussa henkilökunnallemme tuparit uudessa toimistossamme ja yhtenä ohjelmanumerona maalasimme yhdessä SF -logon kangaslevylle. Kuvan maalatusta logosta löydät meidän Instagramista! Käyhän samalla myös seuraamassa meitä siellä, sillä löydät kuvia niin uudesta toimistosta kuin arjestamme ja työtehtävistämme.
Määritelmän mukaan logohan on siis yrityksen tarkoin määrätty graafinen esitystapa ja se on organisaation tärkein tunnus. Jokaisella logolla on yleensä tarina, miten se on syntynyt ja mistä inspiraatio siihen on lähtenyt. Pääsimme tupareissa kuulemaan oman logomme eli SF Port Service logon tarinan ja tämän kuun postauksessa pääsette kuulemaan sen myös. Tai siis lukemaan.
Jos joku ei vielä tiennyt, niin logossa oleva SF tulee sanoista South Finland. Logon värit tulevat puolestaan, mistäs muista kuin: Merimerkeistä! Osasitko arvata? Mutta, mistä tietystä merimerkistä?
Vinkki: South tarkoittaa suomeksi etelä.
Joko keksit? (Oikea vastaus löytyy alempaa.)
Oikea vastaus on tietenkin: eteläviitta!
Mutta mikä on merimerkki? Merimerkit ovat meressä olevia kiinteitä tai kelluvia turvalaitteita. Niiden tarkoitus on turvata merenkulkua ja olla navigoinnin apuvälineenä. On jokaisen vesilläliikkujan perustaito tuntea merimerkit. Tämä meidän logomme inspiraatio, eli eteläviitta, kierretään viitan eteläpuolelta. Ylhäällä olevassa kuvassa on kaksi esimerkkiä, miltä eteläviitta voi näyttää.
Ovatko merimerkit sinulle tuttuja? Oletko nähnyt eteläviitan merellä liikkuessa? Kommenttikentässä voit kommentoida omia kokemuksiasi niin meidän logosta kuin merimerkeistä. Olisi mukava kuulla myös sinun ajatuksiasi ja kokemuksia aiheesta.
Luitko jo edellisen kuun postauksen Itämeripäivästä? Voit lukea sen täältä!